Nov 19, 2012

Τι είναι τα Social Media;


Τι είναι τα social media;

Ακούμε συνεχώς να αναφέρουν τη φράση “social media”. Τι είναι όμως στην πραγματικότητα; Κατά καιρούς έχουν δοθεί διάφοροι ορισμοί όπου μπορεί κανείς να πάρει μια γενική εικόνα με μια γρήγορη αναζήτηση στο www.google.com

Εγώ συνηθίζω να χρησιμοποιώ τον παρακάτω. Social Media είναι ιστοσελίδες στο διαδίκτυο ή εφαρμογές στα κινητά, όπου μπορεί ο οποιοσδήποτε να επικοινωνήσει με άλλους χρήστες, να μοιραστεί περιεχόμενο και ιδέες εύκολα με ελάχιστους περιορισμούς. Με άλλα λόγια είναι όλοι εκείνοι οι τρόποι που σε συνδέουν με άτομα που έχετε τα ίδια ενδιαφέροντα.

Ας ρίξουμε μια ματιά και να πούμε λίγα λόγια για κάποια από αυτά.

Facebook: Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο που υπάρχει σήμερα. Ένας χώρος όπου ο καθένας μπορεί να φτιάξει προσωπικά ή εταιρικά προφίλ και να μοιράζεται πληροφορίες, σκέψεις, εικόνες, βίντεο και πολλά άλλα. Εξελίσσεται καθημερινά και προστίθενται συνεχώς νέες λειτουργίες  Ίσως θα το χαρακτήριζα  “must” για οποιαδήποτε επιχείρηση.

Blog: Μια ιστοσελίδα όπου μπορεί ο καθένας να ανεβάζει πληροφορίες. Δίνει την δυνατότητα σε άλλους χρήστες να διαβάσουν και να σχολιάσουν τις απόψεις αυτές. Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες όπου μπορεί κάποιος να φτιάξει blog. Ενδεικτικά είναι τα blogger, wordpress και tumblr.

Twitter: Σκεφτείτε τα sms που στέλνουμε στα κινητά. Το twitter κάνει την ίδια δουλειά επιτρέποντας σε κάποιον να δημοσιεύσει ένα μικρό κείμενο (max 140 χαρακτήρες) όπου θα το δουν όλοι όσοι είναι “φίλοι” του. Οι περισσότεροι το χρησιμοποιούν ως μέσω ενημέρωσης μιας και οι περισσότεροι δημοσιογράφοι, καλλιτέχνες και εταιρείες έχουν λογαριασμό στο twitter και το ανανεώνουν συνεχώς.

Linkedin: Θα το χαρακτήριζε κάποιος ως το “Facebook για επαγγελματίες”.  Σου επιτρέπει να έχεις μόνιμα ένα προφίλ σε μορφή βιογραφικού. Εταιρείες δημοσιεύουν νέα και αγγελίες για θέσεις εργασίας και απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, κάνεις αίτηση για την θέση αυτή.

Youtube: Η τηλεόραση του μέλλοντος. Μόνο που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν σε αναγκάζει κάποιος να δεις κάτι, αλλά σου δίνει την δυνατότητα να επιλέξεις τι θα δεις. Βίντεο όπου μπορεί ο καθένας να βρει την θεματολογία που του ταιριάζει και να περάσει ώρες ατέλειωτες μέσα στο site αυτό.

Google+: Η τελευταία προσπάθεια του Google για να χτυπήσει τον μεγάλο αντίπαλό του, το Facebook. Δεν έχει καταφέρει ακόμη να το πλησιάσει, ωστόσο πάει αρκετά καλά και είναι πολλοί αυτοί που το χρησιμοποιούν. Προσωπικά εκτός από την δυνατότητα βιντεοκλήσεις με πολλούς χρήστες (τέλειο για online meetings), δεν έχω βρει κάποιο άλλο πλεονέκτημα.

Pinterest: Μια ιστοσελίδα όπου μπορεί ο καθένας να ανεβάζει φωτογραφίες, να δημιουργεί θεματικά album και να τα μοιράζεται με άτομα που είτε ξέρει , είτε όχι.

Foursquare: Πρόκειται για μια εφαρμογή σε Android και iOs όπου σου επιτρέπει να δηλώσεις μέσω GPS την τοποθεσία που βρίσκεσαι ανά πάσα στιγμή. Αρκετές επιχειρήσεις το έχουν εκμεταλλευτεί και το έχουν χρησιμοποιήσει για δικό τους όφελος.

Αυτά είναι τα πιο γνωστά, αν και υπάρχουν εκατοντάδες ακόμη στην λίστα.

Είναι δυνατόν κάποιος  να χρησιμοποιεί όλα τα παραπάνω για να μοιράζεται το περιεχόμενό του; Ασφαλώς και όχι. Δοκιμάζει και βλέπει ποια από αυτά του ταιριάζουν καλύτερα και αποφασίζει να χρησιμοποιεί κάποια από αυτά.

Προσωπική μου άποψη είναι πως κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει την δική της ιστοσελίδα και ως επιπλέον Facebook Page και twitter. Ότι περισσότερο καταφέρει να χρησιμοποιεί, τόσο το καλύτερο. 

0 comments :

Post a Comment