Nov 19, 2012

Facebook και Επιχείρηση



Facebook και Επιχείρηση

Μέσα από αρκετές συζητήσεις που είχα με επιχειρηματίες, κατάλαβα πως πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως αν δημιουργήσουν Facebook Page στην επιχείρηση, θα εκτινάξουν τα κέρδη στα ύψη. Δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η κοινωνική δικτύωση μιας επιχείρησης είναι μία μακροπρόθεσμη επένδυση. Απαιτεί μήνες για να φανούν τα πρώτα αποτελέσματα και απαιτεί αρκετή δουλειά μέχρι να το επιτύχει.

Γιατί όμως να μπει κάποιος στην διαδικασία να κάνει Facebook Fan Page;

Αυτή τη στιγμή το Facebook έχει ξεπεράσει το 1.000.000.000 σε χρήστες. Και αν μιλήσουμε για Ελλάδα μόνο, τότε είμαστε κοντά στα 4.000.000 χρήστες. Το Facebook δεν είναι κάτι στάσιμο. Στο παρακάτω γράφημα μπορεί να καταλάβει κάποιος ότι τα τελευταία χρόνια αυξάνονται με μεγαλύτερο ρυθμό οι χρήστες.

Και τι μ’ αυτό όμως; Το κυριότερο είναι πως μια σελίδα στο Facebook μπορεί να σε συνδέσει με χιλιάδες χρήστες που ίσως δεν θα κατάφερνες ποτέ να φτάσεις με άλλους τρόπους διαφήμισης. Έπειτα από αυτό, χρησιμοποιείς τους ίδιους τους χρήστες ως μέσω διαφήμισης καθώς οποιαδήποτε κίνηση κάνουν στις πληροφορίες που δημοσιεύεις, δημιουργεί μια αλυσίδα και φτάνει στους χρήστες που είναι φίλοι με αυτούς. Άσχετα αν δεν έχουν σχέση με την δική σου επιχείρηση. Και το κυριότερο από όλα; Είναι δωρεάν.

Πως ξεκινάς;

Πρώτα από όλα θα πρέπει να υπάρχει ιστοσελίδα της επιχείρησης. Το Facebook Page δεν μπορεί να αντικαταστήσει το επίσημο site. Είναι σαν να μοιράζεις διαφημιστικά φυλλάδια χωρίς να έχει ανοίξει το μαγαζί.

Το αμέσως επόμενο βήμα, είναι να κάνετε μία έρευνα σε άλλα Fan Page και να δείτε πως είναι στημένα. Παράδειγμα battlefield και porsche.

Αφού έχετε δει αρκετά Fan Page, πηγαίνετε εδώ και ξεκινείστε την διαδικασία ακολουθώντας όλα τα βήματα που έχει. Σημαντικό είναι να βάλετε όσες περισσότερες πληροφορίες μπορείτε, ώστε η ενημέρωση των χρηστών να γίνεται ολοκληρωμένη. Μην διστάσετε να καλέσετε φίλους σας και να πειραματιστείτε πάνω στην σελίδα.

Τι πρέπει να κάνετε
  • Μην προσπαθείτε να δείξετε έναν άλλον εαυτό. Να είστε αυθεντικοί. Οι χρήστες το καταλαβαίνουν και εκτιμούν την ειλικρίνεια  Έτσι χτίζεται μία σχέση εμπιστοσύνης με τους υποψήφιους πελάτες.
  • Χρησιμοποιείστε το Facebook για να πάρετε το λεγόμενο “feedback”. Δείτε τι ενδιαφέρει και τι όχι τους χρήστες. Ρωτήστε τους και ακούστε προσεκτικά τι θα σας πουν.
  • Ένα από τα πλεονεκτήματα είναι πως μπορείτε να απαντήσετε άμεσα σε κακόβουλα σχόλια ή άσχημες κριτικές. Πρέπει να γνωρίζετε πως αν κάτι κάνετε λάθος, ο πελάτες δεν θα αργήσει να το βγάλει στα Social Media. Φροντίστε να είστε εκεί για να διορθώσετε το πιθανό σας λάθος.
  • Διαβάζετε συνεχώς νέες έρευνες. Εκατοντάδες blogs γράφουν καθημερινά για το πως πρέπει να συμπεριφέρεστε στα Social Media. Ένα από τα αγαπημένα μου είναι το mashable

Πιθανοί κίνδυνοι
  • Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων νιώθουν ασφαλείς πίσω από την οθόνη και εκφράζονται χωρίς φόβο. Πολλές φορές αρκετά επικριτικά για κάποιο κακό προϊόν-υπηρεσία που αγοράσανε. Αυτό σημαίνει πως αν δεν κάνετε καλά την δουλειά σας, θα είστε εύκολος στόχος για τους χρήστες.
  • Χρειάζεται χρόνος για την συντήρηση του Fan Page. Αν δεν τον διαθέσετε , το πιθανότερο είναι να γυρίσει εναντίον σας. Είναι απαραίτητη η καθημερινή επαφή με την σελίδα.
  • Πρέπει να είστε προσεκτική με τους κανονισμούς του Facebook. Θα πρέπει να διαβάσετε προσεκτικά τους όρους χρήσης και να μην τους παραβείτε αν δεν θέλετε ξαφνικά να κλείσουν την σελίδα που με κόπο φτιάξατε.

Και μια συμβουλή από εμένα. Προσπαθείτε να μην γίνεστε προβλέψιμοι. Πειραματιστείτε και κάντε το κάτι διαφορετικό ώστε να τυπωθεί για τα καλά το όνομα της επιχείρησης στη μνήμη των μελλοντικών σας πελατών.

0 comments :

Post a Comment