Nov 21, 2012

Η πραγματική αξία του Facebook δεν είναι τα Likes και οι Fans

Διάβαζα ένα άρθρο στο αγαπημένο μου mashable και ένιωσα την ανάγκη να το σχολιάσω στο blog. Πολλοί είναι δημιουργοί των fan pages που προσπαθούν συνεχώς, χωρίς να σκέφτονται τίποτα άλλο, να αποκτήσουν φίλους και πολλά Likes. Είναι όμως αυτός ο κύριος σκοπός του Fan Page για μία επιχείριση;

Προσπαθήστε να το δείτε λίγο από την μεριά του απλού χρήστη. Όταν είστε και εσείς στο facebook και κάνετε βόλτες στα διαδικτυακά δρομάκια του, κάνετε Like σε τυχαίες σελίδες επιχειρήσεων; Αν από μία επιχείρηση δεν έχετε σκοπό να αγοράσετε, θα κάνετε Like; Προφανώς όχι.

Οι Φίλοι των Φίλων

Το κομμάτι αυτό είναι που διαφεύγει στους περισσότερους. Η μεγάλη εικόνα και ένας από τους κυριότερους στόχους ενός εταιρικού Fan Page. Και γιατί αυτό; Όταν θέλω να αγοράσω ένα αυτοκίνητο, δεν θα πάω τυχαία σε μια επιχείρηση και θα πάρω το πρώτο που βρήκα μπροστά μου, ούτε θα πιστέψω τα όσα μου πουν οι πωλητές. Θα κάνω μία έρευνα πριν αποφασίσω. Πως; Φυσικά θα ρωτήσω άτομα που εμπιστεύομαι. Δηλαδή τους φίλους μου. Ακριβώς έτσι λειτουργεί και το Facebook. Δεν πρέπει να σας ενδιαφέρει να μαζέψετε 10.000 τυχαίους Fans, αλλά ας είναι και 500 που θα θέλουν πραγματικά να είναι φίλοι σας.Δείτε τις δύο παρακάτω εικόνες και θα καταλάβετε.

Ένα Fan Page που έχει μόλις 213 φίλους, στην πραγματικότητα μπορεί να προσεγγίσει παραπάνω από 90.000 ανθρώπους. Και αν αυξήσουμε τα νούμερα, τότε

ένα Fan Page με 1.843 φίλους, μπορεί να πλησιάσει 500.000 ανθρώπους. Νούμερα που δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε σε άλλη περίπτωση.

Τώρα θα μου πείτε, μπορούν να επηρεάσουν αυτά τα λίγα άτομα όλους τους φίλους τους; Όχι, δεν μπορούν. Αλλά ένα μεγάλο μέρος αυτών έχουν κοινά ενδιαφέροντα. Ενδιαφέροντα που μοιράζονται ως φίλοι.

Τι μπορώ να κάνω για να το πετύχω;

Το Facebook λειτουργεί με τέτοιον τρόπο ώστε μόλις κάποιος χρήστης κάνει μια ενέργεια, τότε όλοι οι φίλοι του το βλέπουν στην αρχική τους σελίδα. Οπότε, ο δικός σας σκοπός είναι να παρακινείτε συνεχώς τους Fans σας, να κάνουν κάποια ενέργεια μέσα στο Fan Page σας. Ποιες είναι αυτές:

  • Like, comment, share και tag σε δικές σας φωτογραφίες και σχόλια. 
  • Δημιουργείστε poll με ερωτήματα που θα ενδιαφερθεί ο Fan να απαντήσει.
  • Κάντε διαγωνισμούς με στόχο την κοινωνική απήχηση και όχι να έρθουν περισσότεροι χρήστες.
  • Ανεβάζετε υλικό που αν εσείς το βλέπατε από κάποιον άλλον, θα πατούσατε Like ή Share. 
  • Και τελευταίο και καλύτερο. Επικοινωνείτε με τους ίδιους τους Fans συνεχώς, ώστε να νιώσουν άνετα να γράψουν και από μόνοι τους.
Δική μου συμβουλή. Μην απελπίζεστε αν έχετε λίγα άτομα στο Fan Page. Οι Fans χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Στους περιστασιακούς και σε αυτούς που ήρθαν για να μείνουν επειδή το θέλουν. Στοχεύετε στην δεύτερη κατηγορία και αυτοί οι ίδιοι θα σας ανταμείψουν με τον τρόπο τους.

0 comments :

Post a Comment